Зараз багатьом людям, як ніколи, важко зосередитись на задачах і зібратись з думками? Про те, як підтримувати самодисципліну та концентрацію в будь-яких обставинах ми дізнались в артиста балету Володимира Шклярова і про це розповімо далі.
Вміння концентруватись, тобто зібратись в потрібний момент і показати на сцені свій максимум – необхідна звичка для кожного артиста. Ти тримаєш в голові весь хореографічний текст (інколи це до 90-110 хвилин чистого часу на сцені), помічаючи педагога, побажання балерини, придумані деталі у виконанні власної партії – і при цьому тобі потрібно створити відчуття легкості та казки. Класична балетна школа і так скаже своє слово в поставі, манері поведінки, виконанні стрибків і поворотів – однак саме концентрація дозволяє створювати хімію, те, що складно описати словами, однак коли вона є на сцені, то очевидна всьому залу і навіть онлайн.
Концентрація критична і під час розучування хореографічного тексту. Головна різниця між розучуванням танцю на відміну від інформації в її звичному сенсі – в тому, що в балеті його текст потрібно пропустити і через голову, і через тіло. Тобто потрібно засвоїти малюнок танцю розумовою пам’яттю і “перевести” його в пам’ять тіла. Тільки тоді, виходячи на сцену, я не думаю про те, що робити далі – а танцюю, розповідаючи деяку історію і проживаючи її акторськи, мімічно, емоційно. Хореографи, з якими ми працювали, відразу вкладаючи в нього сенс – для мене танець це не набір фізичних рухів. На першому етапі, розучування й запам’ятовування, цього не потребує й інколи гальмує репетиційний процес – однак з іншої сторони, на виході це дає більш оcмислений матеріал, на всіх рівнях. Для того, щоб покращити своє вміння концентрації рекомендуємо дотримуватись порад, які надав артист, про які піде мова далі.
Підтримуйте й зміцнюйте своє фізичне здоров’я
Знаходитись в режимі багатозадачності й підтримувати самодисципліну не виходить без правильно відновлення. Важливо висипатись – для дорослої людини це покладені 7-9 годин кожну добу. Якісний сон дає свіжість й фізичну, і ментальну, а значить, допомагає утримувати стабільну концентрацію. Якщо ви, як і я, інколи не добираєте покладені години ночі – обов’язково організуйте 1-1,5 години днем (краще в період з 14:00 до 16:00, бо в цей час виробляється гормон росту).
Не переїдайте – для легкості в тілі і ясності в думках. Для себе я давно визначив, що приймання їжі краще робити частіше, однак невеликими порціями. Із солодкого дозволяю собі тільки мармелад: в них желатин і пектин, корисні для кістяної тканини й суглобів. Плюс, кожен день я випиваю по 3,5-5 літрів чистої води, однак це необхідно для відновлення організму з моїм розкладом фізичних навантажень – дорослій людині вагою від 50 кг рекомендується випивати не менше 1,5 літрів. У всьому цьому важлива регулярність – це дозволить закріпити корисну звичку.
Накачуйте “м’язи” корисних звичок щоденно
Пройшовши складний шлях адаптації до нових реалій (у мене він зайняв приблизно два тижні), я зміг практично повернутись до свого попереднього розкладу. Засновуючись на своєму досвіді, можу сказати, що ключ – все в тій же самодисципліні, правильно організований розклад дня, обмеження в їжі, регулярній й різноманітному фізичному навантаженню (наприклад, я відкрив вуличний біг). В цілому, ніяких секретів й немає. Упродовж всього карантину я стараюсь впроваджувати нові звички.
Вчіться мінімізувати зовнішні подразники
У кожного вони свої. Якщо говорити у звичайному режимі, то в день спектаклю мене ніхто не смикає ні по яким справам і питанням (це знають і в театрі, і в сім’ї) – щоб я міг повністю сконцентруватись на своїй партії й своєму герою.
Знайдіть свій “перехідний ритуал” в режим концентрації – те, що допомагає вам налаштуватись на продуктивну хвилю.
Для мене в театральному режимі це грим: я весь роблю себе сам, за 20 хвилин. Важливо також чергувати періоди концентрації з розслабленням – це фізіологічна, й психологічна особливість нашого організму. Наприклад, під час репетицій у нас можуть траплятись моменти втрати концентрації. Це трапляється, якщо репетиція затягнута чи некоректно сформована з точки зору чергування навантаження й відпочинку. Ідеально, щоб процес був вибудований так: півтори години репетицій, півгодини відпочинку, ще одну годину репетицій. В цьому випадку ще може бути репетиція ввечері. Це є ідеальною формулою, при якій артисти сконцентровані на роботі з хореографом й видають максимум.
За матеріалами: https://www.sobaka.ru/health/health/109201